Inițiative
număr voturi
109
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Texte bune în locuri nebune
Scrisoare către tata
Locul derulării inițiativei
Liceul Onisifor Ghibu - Sala de sport
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Am ales acest text – vă avertizez, urmează o platitudine – pentru că am simțit că mă regăsesc în el. Că undeva, ascunsă printre pasajele turbulente și febrile ale lui Kafka, se află și vocea mea, celui care aveam 7, 10, 14, 20, 30... de ani. Cum ne percepem părinții? Ce nu le spunem? Cum ne raportăm la prezența sau la absența lor? În ce fel comunicăm unii cu alții? Vreau să citim Scrisoare către tata într-un liceu, pentru urechile elevilor, ale părinților, profesorilor. Ce loc mai nimerit decât LICEUL? Locul – iubit de unii, detestat de alții – în care personalitățile noastre încep să se definească și să capete un străveziu contur.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Vor fi 2 activități: 1. Spectacolul-lectură Scrisoare către tata, după Franz Kafka 2. Dezbatere cu titlul Relația de putere dintre adult și copil Dezbaterea este adresată elevilor, profesorilor și părinților invitați la spectacol
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
Mizăm pe ideea că nevoia de dialog, de comunicare și de empatie este vitală, mai ales în această etapă fragilă din viața unui adolescent. Gap-ul dintre generații a fost dintotdeauna un subiect important, mai ales acum, când mijloacele media, device-urile de tot soiul și puternicul impact al rețelelor de socializare, falsifică comunicarea reală și alterează relațiile de familie sau din mediul educațional. Proiectul nostru dezbate în mod concret această ruptură din relația adult - copil.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Proiectul este adresat tinerilor și adulților cu care aceștia intră în contact: în principal, părinți și educatori / profesori. Promovarea se va face pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram), prin afișe, pliante (împărțite în primul rând în liceele din Cluj) și prin implicarea unei comunități de profesori care să disimineze informațiile în mediul elevilor. Dorim de asemenea să îi abordăm pe tineri în mediile agreate de unii dintre ei: skate-park-uri, terenuri de sport, pub-uri agreate și frecventate de aceștia.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Textul pe care noi l-am ales este unul puternic, de impact. Avem de-a face cu literatură de calitate. Înafară de faptul, deloc de neglijat, că publicul (în special elevii) va intra în contact într-o manieră inedită cu opera valoroasă a lui Franz Kafka, sperăm că mesajul textului va provoca la reflexie și dialog, încurajând deschiderea părților implicate către comunicare și eliminarea violențelor de orice fel. Agresivitatea unui adult față de un tânăr nu înseamnă neapărat violență fizică. Un profesor sau un părinte poate să inhibe un adolescent prin multiple mijloace, uneori inconștiente. Spectacolul nostru prezintă un astfel de caz și poate oferi, la nivel personal sau colectiv, o experiență revelatoare și, de ce nu, catharctică . Dezbaterea de după spectacol are tocmai acest rol, al dialogului frust și onest între părți.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Da
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj