Inițiative
număr voturi
106
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Texte bune în locuri nebune
Șoptitorii
Locul derulării inițiativei
Piața Matei Corvin
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
În spiritul Texte bune în locuri nebune, dorim să îmbogățim viața culturală a Clujului printr-un eveniment unic: un grup de 10 actori-performeri va șopti poezii din literatura română la urechile trecătorilor din piața Matei Corvin. Corul de șoptitori de poezii va avea o amprentă estetică aparte, formând un grup unitar ca identitate vizuală. Ei vor fi îmbrăcați în haine lungi albe, imprimate cu versuri și vor șopti poemele prin intermediul unor tulnice cu dimensiune de aproximativ 2 metri. O completare: acest happening poetic poate fi desfășurat în diverse spații: Parcul Central, Grădina Botanică, malurile Someșului, etc. Sau poate fi asociat unor alte evenimente: Jazz in the Park, Tiff, Marea Hămăceală, etc.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Șoptitorii vor fi îmbrăcați în cămeșoaie albe imprimate cu versuri iar actul șoptirii se va face prin intermediul unor tulnice sugerate. Grupul se va deplasa prin piață și fiecare șoptitor va intra în relație cu trecători / turiști / spectatori, oferind un moment aparte, intim, de împărtășire a poeziei. Grupul se va deplasa lent, cu mișcări stilizate, într-un registru oniric.
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
1. Nevoia de culturalizare, de cunoaștere a poeziei românești 2. Nevoia de divertisment 3. Impactul vizual, de natură estetică 4. Nevoia de a empatiza 5. Ideea noastră are un grad ridicat de atractivitate prin noutatea prezentării și prin ineditul acestui tip de eveniment stradal
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Șoptitorii se adresează, precum poezia, tuturor. Nu există limită de vârstă. Totuși, dacă evenimentul în sine ar dura în jur de 90 de minute, estimăm că pot fi atinși de vers circa 100-150 de oameni. Ca să nu mai vorbim de cei care privesc și asită la spectacol. Practic, toată piața este implicată, într-un fel sau altul. Promovare: pagina Facebook, pliante, spot radio, spot video, afișe.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Credem că acest performance vizual și auditiv restabilește o anumită pace și ordine interioară în tumultul și forfota de zi cu zi a pieței. O picătură de poezie într-o rumoare citadină continuă. Lumea se va destinde, va fi curioasă, vag amuzată, contrariată chiar și surprinsă apoi de poezia șoptită în ureche. Practic, spectatorii vor fi actorii principali ai acestui demers.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Da
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj