Inițiative
număr voturi
123
Sesiunea de vot s-a încheiat.
The Nest Crew
Concurs interetnic de desen cu pictură murală
Locul derulării inițiativei
Școli din Cluj Napoca
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Scopul primordial al NEST – Punct artistic colector este dezvoltarea creativității tinerilor, înfrumusețarea mediului lor înconjurător. Scopul nostru este organizarea unui concurs de desen, pentru clasel I-VIII, linia de studiu română și maghiară, care este precedat de lecturarea unor povești. Elevii secțiilor maghiare vor prezenta o poveste populară celor de la secția română, iar cei de la secția română vor prezenta o altă poveste populară elevilor de la secțiile maghiare. La finalul prezentării poveștilor, elevii participanți s evor folosi de toată puterea lor de imaginație pentru a transforma într-un desen ceeace au auzit. Cele mai bune desene vor fi alese de către un juriu de specialitate și vor fi transpuse, de către artiști profesioniști, pe calcanele școlilor. Astfel, cele două culturi își vor găsi locul, la vedere, în același spațiu. Școala aleasă de noi, pentru început, este Liceul Teoretic Onisifor Ghibu, în cadrul cărei funcționează atât clase române cât și maghiare. Dorim să implicăm 100 de elevi.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Cunoaștere reciprocă a basmului, crezului, valorilor populare. Concurs de desen tematic. Înfrumusețarea mediului înconjurător în școli căt și transformarea lor intr-un mediu mai creativ cu ajutorul picturii murale.
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
MEET-UP: înseamnă identificarea și activarea unor spații din Cluj precum și regândirea unor spații existente prin care acestea pot căpăta o altă funcțiune, chiar și temporară. BRING-UP: înseamnă aducerea în atenția publică a unor teme, idei și inițiative ce aduc o noutate în viața comunitară clujeană, generează o dezbatere și schimb constructiv de opinii. Noutatea poate ține atât de subiect în sine cât și de abordarea folosită în implementare. GROW-UP: – înseamnă inițiative ce abordează procesul de maturizare al membrilor comunității locale de la o vârstă fragedă prin care devin cetățeni activi ai orașului (mai ales copii și tineri). CLOSE-UP: evidențierea și punerea sub lumina reflectoarelor a poveștilor individuale ce evidențiază astfel aspectul de diversitate și de multiculturalitate al orașului dar și interconectarea umană dintre membrii comunității tocmai prin aceste povești.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Școli. Modalitățile de promovare încep de la Social Media, interviuri la radio, televiziune, până la afișe, stickere. Grupul țintă este un public tânăr între 7-14 de ani.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Efectul ideal ar fii pornirea instinctului de reabilitare al instituțiilor educaţionale și transformarea lor într-un mediu creativ.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj