Inițiative Câștigătoare
număr voturi
57
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Clujul Altfel
Biz-Art
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
Clujul Atlfel este un grup informal de initiativa format în 2016 de catre George Olteanu si Alexandru Bogdan, continuat în 2019 de catre Eduard Neacsu si Catalin Iurcut cu scopul de a organiza proiecte de tip outside the box. În cadrul grupului informal de initiativa Clujul Altfel s-a pus mereu accentul pe partea de comunitate si industrii creative. Biz-Art a reprezentat un apel de proiecte artistice în urma caruia 3 tineri aspiranti siau organizat propria expozitia la Cinema Dacia, evoluând de la prima editie din 2016 când a fost doar un trainning antreprenorial pentru artisti. “ Si Clujenii Viseaza Câteodata “ a fost o seara de educatie nonformala pentru copii în care am citit povesti si am încercat sa le corelam sensul cu realitatea actuala gasind solutii la probleme recurente ca discriminarea, bullyingul sau comunicarea cu parintii. Pe partea distractiva s-a organizat în cadrul aceluiasi proiect si proiectie de filmulete si sesiuni de cântece si improvizatie la chitara. “ Povesti,valuri si Marketing “ a reprezinta punctul de plecare pentru proiectul de comunitate online locala. Pentru prima editie format a fost divizat în 3 sectiuni, una de povesti inspirationale, a 2-a de dezbatere de tip Karl Popper si ultima de tehnicalitati de tip marketing sub forma legaturii industriei auto cu Spotify. Finalul a fost condimentat cu trecere în revista a articolelor din blogosfera locala.
Locul derulării inițiativei (locul fizic sau mențiunea „online”, eventual detalierea platformei/soluției online)
La Tevi/Centru Regional de Excelenta pentru Industrii Creative/Bastion Croitorilor/Cinema Dacia/CasinoParcul Etnografic
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Dupa prima editie din 2016 unde organizatorul de evenimente Radu Deac, alaturi de cântaretul Robert Salagean au oferit un workshop inspirational si plin de sfaturi utile, în 2019 ne-am gândit sa mergem mai departe si facem o tripla expozitie , cu 3 artiste, dintre care doua debutante, Sorana Pop si Silvia Gal, alaturi de Ioana Morar, o artista tot mai cunoscuta. Au fost 3 expozitii în acelasi loc, Cinema Dacia, 2 de fotografie si una de desen/pictura. In anul 2020 au avut loc 2 workshopuri Biz-Art antreprenoriale în format de reflexie, generalizare si transfer visà- vis de experienta artistiilor cu piata. Primul workshop va contine elemente de marketing, business si organizare de expozitie, iar al 2-lea va fi unul de feedback si follow-up.
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul inițiativei?
In faza 0 vom realiza studiu de piata pre-eveniment, post-eveniment si în timpul evenimentului despre cum percep artistii domeniul business, antreprenorii arta si publicul larg arta, dorind sa gaseasca elemente comune între aceste 3 actori importanti din societate, esantionul vizat fiind de 100 de persoane, studiul va fi realizat atât online, cât si offline. Acest sondaj de opinie ne va ajuta în acelasi timp pentru a adapta proiectul la nevoile beneficiarilor. In principal va fi o utilizata o platforma online pentru competare, iar promovarea acestuia va fi realizata printr-o postare sponsorizata pe Facebook, ce va avea si un premiu de tip vocuher care sa motiveze cât mai multe persoane sa raspunda la întrebari. In faza 1 vom facem un workshop de tip antreprenoriat în arta, în care vor promova si startul înscrierilor. In faza 2 vom lansa o preselectie catre artisti, care vor sa fie parte din expozitie, mentori care sa supervizeze activitatea lor si traineri care sa faciliteze analiza experientei de business în arta. In faza 3 vom selecta 2-3 artisti din domenii diferite pentru a fi parte din expozitie, carora le vom aloca si buget de sustinere pentru material distribuit egal de în valoare totala de 1050 lei In faza 4 vom realiza expozitia ce va dura 3 zile. In faza 5 vom facilita Workshopul Biz-Art.
Cărei nevoi a (membrilor) comunității clujene credeți că răspunde inițiativa voastră?
Acest proiect vine în întâmpinarea tinerilor care au creatii foarte frumoase si duc lipsa de anumite elemente pentru a-si monetiza produsele, devenind în timp nesustenabil, reorientându-se catre ocupatii care nu le genereaza aceeasi satisfactie si implicit nu aduc un aport la fel semnificativ în societate. De asemenea promovam ideea de a da mai departe conceptele asimilate, de a crea comunitati în jurul unei idei, de a genera entuziasm prin scoaterea la lumina a unor produse artistice.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
Artisti, pasionati de arta, fotografi, designeri, pictori
Cum doriți să promovați această inițiativă?
Anunturi online prin intermediul anunturilor targetate Facebook.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Cel putin 30 de participanti la workshopul Biz-Art Reach în online de cel putin 10 000 de persoane Cel putin 5 apartii în presa. Cel putin 2 artisti expozanti Ce putin 100 de persoane la expozitie
Înapoi la inițiative
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Banca Comercială Română
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj
  • Centrul de Resurse Citizen Y
  • Consiliul Județean al Elevilor Cluj
  • Uniunea Liceenilor Maghiari din județul Cluj
  • ClujHub
  • Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca
Ediții anterioare