Inițiative Câștigătoare
număr voturi
58
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Din suflet pentru Cluj
42 Blind Social
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
Astazi grupul informal de initiativa este condus de Cristina Loghin, ce a fost voluntar si speaker la unul din evenimentele din 2019. De asemenea, anul trecut a coordonat echipa Din Suflet pentru Cluj. Echipa de management este completată de Morar Ioana Maria responsabilă de imagine și design iar Rațiu Alexandru -Anthony de promovarea în social media . Povestea grupului informal de initiativa Din Suflet pentru a început în 2015, având ca fondatori pe Cristian Taran, Cristian Dan Pilip si Cristian Berbece, unde am realizat primele proiecte de bugetare participativa. 13 mai, la Cinema Maraşti, a avut loc prima editie a evenimentului “Între Antreprenoriat şi Financiar”, o sesiune informala de workshopuri, trainninguri şi discursuri motivationale, un concept modern ce şi-a propus sa îmbine aspectele analitice moderne ca şi must have al prezentului în materie de orientare la nivel de mic întreprinzator, cu strategiile financiare şi nonfinanciare ale companiei. Evenimentul a fost moderat de Catalin Petcu, Ovidiu Cimpean, Director in cadrul Primariei Cluj Napoca a vorbit despre 3 proiecte ce vizau infrastructura economica în zona: Proiectul TEAM (Tehnologie Antreprenoriat Evolutie şi Microintreprindere), Centrul Regional de Excelenta pentru Industrii Creative şi drumul de acces în zona Lomb, în finalul discursului a indemnat tinerii la curaj, asumare de riscuri în dezvoltarea unei afaceri . Ruxandra Mercea, Director Executiv Transylvania College, a oferit un discurs motivational despre „Initierea unei Afaceri”, folosind puterea exemplului personal. Carmen Nicula, managing partner în cadrul HR4Business a initiat o dezbatere practica şi utila vis-a-vis de rolul resurselor umane intr-o companie. Mark Torok. trainer cu experienta în PR şi Marketing. fondator al asociatiei Gutenber, a explicat paşii strategici în pozitionarea unui produs pe piata. Bonus, Raluca Igret, reprezentant al Fundatiei Danis Consulting, a expus oportunitatea unica de “Burse Erasmus pentru Antreprenori”, un program de burse pentru mentorat în business-ul international. În 10 iulie 2015, Iulius Parc a fost gazda evenimentului „Tabara de o seara”, din cadrul Com’On Cluj 2015 Capitala Europeana a Tineretului. Evenimentul este un concept de camping urban, o campanie de destresare, cu numeroase activitati amuzante în aer liber. Vizitatorii au avut parte de muzica şi de numeroase jocuri, la care au putut participa împreuna cu prietenii şi familia. Mini-campionat de tras sfoara, board games, sesiuni de poveşti şi glume, treasure hunt, concurs de mâncat pufuleti şi alte jocuri ale copilariei au doar câteva dintre surprizele pregatite. Atmosfera a fost întretinuta de trupa Caminul 16, compusa din studentii Robert Salagean şi Tiberiu Titieni, finaliştii X Factor România. În perioada 29-30 august, am organizat o serie de manifestari de conştientizare a importantei cunoaşterii tehnicilor de masurare a tensiunii, glicemiei, acordare de prim-ajutor. Evenimentul a avut loc în Parcul Detunata, în cartierul Gheorgheni. Sub deviza "Împreuna pentru un stil de viata sanatos " s-a organizat şi un campionat de ping-pong. Evenimentul a facut parte din procesul de bugetare participativa de tineret Cluj 2015, Capitala Europeana a Tineretului. Be Antreprenor Weekend Meeting a avut loc în perioada 25-27 Septembrie, la Bastionul Croitorilor, reprezentând un follow-up al proiectului “Între Antreprenoriat şi Financiar”, unde s-a mers pe un format de workshopuri pornind de la contextul macro la nivel de business pâna la crearea de echipe şi dezvoltarea de idei de afaceri, urmând ca în viitor sa aiba loc întâlniri saptamânale ale micilor întreprinzator.i unde sa se poate rezvolza orice impediment care sta în calea dezvoltarii afacerii. Seria de evenimente Din Suflet pentru Cluj continuat si în 2016, fiind deschisa pe 25 septembrie, în intervalul 12:00-20:00, fiind gazduita de Parcul Detunata, în cartierul Gheorgheni, unde a avut loc evenimentul “ Tensiune şi prim-ajutor pentru sanatatea tuturor editia a 2-a ". Bonus, la aceasta editie s-au organizat şi campionate de ping-pong, fotbal, şah, cu înscriere gratuita. Pe 8 Octombrie am organizat proiectul outdoor „Tabara de o seara editia a 2-a”, unde oameni de toate vârstele au fost invitati sa petreaca o zi + o seara relaxanta, la început de an şcolar. La aceasta în afara de activitatile de anul trecut (boardgames, concursuri de tras sfoara, mâncat pufuleti, treasure hunt) editia aceasta ne-am propus sa promovam şi tinerii artişti, prin sesiuni de karaoke. Activitatile nou introduse au fost: concurs de mâncat eugenii, limbo, facepainting, modelaj de baloane, photo propos, paharele bucuclase. Pe data de 25 noiembrie la Bastionul Croitorilor, Catalin Berbece, Antonia Constantinescu şi Orsolya Lorincz, 3 tineri aflati la început de drum, şi-au expus pentru prima oara creatiile, în cadrul unor discursuri inspirationale despre calatoria parcursa, motivele şi idealurile lor. Tematica a fost legatura dintre om şi natura, în ambianta unor arome placute de ceai. Participantii au avut şansa sa se delectateze cu un mix expozitional de fotografii, desene, picturi, origami şi pufoşenii tricotate. Mai mult de atât, au învatat gratuit o parte din tainele realizarii acestor forme de arta, în cadrul unor workshop-uri tematice :"Învata sa tricotezi"-cu Orsolya Lorincz, „Sa desenam lumea” - cu Antonia Constantinescu, „Creeaza origami”- cu Berbece Catalin “B-Social” a avut loc 3, 9, 11 Octombrie 2017 la Cinema Dacia şi 18 noiembrie 2017 la Urania Palace sub denumirea de „B-Dating”, urmând ca anul acesta sa se rebranduiasca în „B-Social”. Activitatile principale constau într-o serie de evenimente de tip speed-networking de cate 5 minute runda in care tinerii antreprenori sa faca schimb de resurse informationale, într-un mod cât mai eficient, timp de 2-3 ore pentru dezvoltarea de parteneriate durabile, proiecte sociale de impact şi idei antreprenoriale, concretizate în afaceri de succes, care vor impulsiona baza de colectare a taxelor şi implicarea tinerilor în voluntariat. În 2019 Tabara de o seara” si “Tensiune si prim-ajutor pentru sanatatea tuturor” au ajuns deja la a 3-a editie, “42 Cluj Speed Dating“ cu cele 2 editii contribuit la o istorie ce astfel a ajuns la 6 editii, ce s-au rebranduit ca nume, dar conceptul de speed dating a ramas acelasi. 3x Be Entreprenuer Weekend Meeting deja este traditie cu nenumarate, devenind cu timpul un accelerator de idei de afaceri tot mai bine perfectionat.Partea distractiva cu jocuri de jocietate denumita “Antreprenori în jocuri de societate” a fost una din noutatile propuse sub forma a doua editii. La categoria noutati s-a alaturat si concursului de cultura antreprenoriala “ Auzi, tu esti antreprenor
Locul derulării inițiativei (locul fizic sau mențiunea „online”, eventual detalierea platformei/soluției online)
Foisor Parc Central/O librarie/Local de speed dating/Cinema Dacia/Bastionul Croitorilor/Centrul Regional de Excelenta pentru Industriile Creative sau online pe platforma tik tok asa cum am facut si anul trecut
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Fenomenul de speed dating între tineri antreprenori si corporatisti, sub denumirea de B-Dating si B-Social este un proiect ce a trecut deja prin 6 faze. Locatiile unde s-au desfasurat evenimentele sunt : Foisorul din Parcul Central, Cinema Dacia, Urania Place. Consideram ca ar trebui sa largim aria de acoperire la toti tinerii din categoria de vârsta 18-35. Ne gândim si sa extindem timpul de 5 minute, în care acestia sa dea tot ce e mai bun pentru a primi o nota cât mai mare, în caz de reciprocitate organizatorii facilitând schimbul de contacte. In cea de-a 8-a editie, “ The test” participanti vor primi un ghid inspirational de 36 de întrebari, împartite în 3 seturi, totul fiind parte dintr-un experiment psihologic ce garanteaza în majoritatea cazurilor, ca persoanele se vor conecta si se vor îndragosti
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul inițiativei?
Vorbim aici de o campanie de promvoare intensa astfel încât sa avem o baza cât mai mare de aplicati. Ce va include si un clip sugestiv. La nivel de regulament se va seta un numar de maxim de 42 de participanti pe fiecare sectiunie, respectiv 42 de fete si 42 de baieti, iar cei care se vor înscrie dupa vor fi inclusi în lista de rezerva. Cifra 42 nu aleasa la întâmplare, ea este raspunsul la viata, univers si tot restul furnizata de super computerul Gândire Adânca din Opera lui Douglas Adam. Locurile în care se vor aseza pentru început baietii vor fi în functie de cartea lasata de fiecare fata, astfel încât suspansul, povestiile si creativitatea sa roiasca ca niste fluturi. Se vor acorda note de la 1 la 5, orice nota comuna de peste 3 reprezinta reciprocitate, iar organizatorii vor facilita contactele dupa eveniment. Proiectul va include si un studiu de piata preeveniment, ce va avea în vedere, viziunea tinerilor despre relatii, sex si dating, aplicatii online de dating, casatorie, copii, barbatul si femeia perfecta, esantionul vizat fiind de 100 de persoane. Studiul va fi realizat atât online, cât si offline
Cărei nevoi a (membrilor) comunității clujene credeți că răspunde inițiativa voastră?
Nevoia a socializa, de a fi iubit este specifica oricarui om dintr-o comunitate care este tot mai focusata pe cariera, uitând care este rolul nostru ca oameni si anume sa iubim si sa fim iubiti
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
tineri de peste 18 ani, dornici de socializare, de apartenenta la un grup, la o comunitate
Cum doriți să promovați această inițiativă?
Promovarea va fi un mix de organic si sponsorizat pe Facebook, alaturi de care va contribui si studiul de piata ce va spori branding-ul evenimentului. De asemenea vom lansa si un concurs de articole pe blog pentru a crea o vizibilitate a evenimentului in cautarile specifice pe Google.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Cel putin 50 de participanti la toate editiile Reach în online de cel putin 10 000 de persoane Cel putin 5 apartii în presa.
Înapoi la inițiative
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Banca Comercială Română
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj
  • Centrul de Resurse Citizen Y
  • Consiliul Județean al Elevilor Cluj
  • Uniunea Liceenilor Maghiari din județul Cluj
  • ClujHub
  • Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca
Ediții anterioare