Inițiative Câștigătoare
număr voturi
0
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Ost-iștii
OSTfest
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
Echipa proiectului este formata dintr-un grup de prieteni ce și-au propus implementarea unui festival, în colaborare cu membrii consiliului director al Organizației Studenților pentru Turismul Românesc. OST este o organizație nonguvernamentală și nonprofit, care a fost înfințată la începutul anului 2007, prin ambiția și dorința studenților Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, secția ECTS (Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor). Dorința acestor studenți este, ca prin această organizație și proiectele implementate să creeze un mediu în care pasiunea lor comună, turismul, să poată fi pusă în practică. Misiunea OST este ca printr-o echipă unită și dornică de afirmare, să realizaze proiecte în domeniul turismului, lăsând moștenire un brand respectat, totul prin îmbinarea utilului cu plăcutul. Scopul nostru este crearea cadrului organizatoric pentru sporirea gradului de implicare a studenților tuturor secțiilor de Turism din cadrul Universității Babeș Bolyai-Cluj Napoca în activitățile ce țin de domeniul turistic.
Locul derulării inițiativei (locul fizic sau mențiunea „online”, eventual detalierea platformei/soluției online)
Locul de desfășurare al proiectului va fi decis prioritizând activarea spațiilor din cartiere (ex: Baza Sportivă Gheorgheni), iar în cazul condițiilor meteorologice nefavorabile ne vom orienta către alte locații precum Centrul de Cultura Urbană Casino.
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
OSTfest reprezintă o inițiativă a cărui scop este de a oferi oportunități de socializare, de recreere în cadrul activităților non-formale și sportive, de dezvoltare prin voluntariat și de implicare în comunitatea culturală clujeană. Festivalul se va desfășura pe parcursul unei zile, la începutul anului universitar 2022-2023, fiind împărțit pe mai multe segmente. În prima parte a zilei ne vom axa pe importanța mișcării și a lucrului in echipă prin activități non-formale și sportive. În cea de-a doua parte principalul obiectiv va fi sporirea socializării în rândul tinerilor cu ajutorul standurilor focusate pe interacțiune și divertisment. Nu în ultimul rând, finalul festivalului va fi marcat de momente artistice care vor promova cultura clujeană și spiritul OST-ist în rândul publicului.
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul inițiativei?
Partea I: Activități non-formale ce redau importanța sportului și a muncii în echipă implementate prin jocuri, care oferă totodată o doză de nostalgie. Partea II: Standurile destinate socializării vor avea tematici cu activități diverse, care vor reprezenta punctul principal de atracție pentru tineri, stimulând spiritul competițional cu șansa de a câștiga premii. Partea III: O activitate importantă din cadrul festivalului o reprezintă Mid-day snack, un picnic cu mâncare tradițională adusă de fiecare participant, pentru a promova tradițiile culinare ale României. Partea IV: Momentele artistice sunt menite să promoveze scena culturală clujeană, susținând artiștii locali și păstrând totodată valorile OST. Pe tot parcursul festivalului organizatorii vor promova proiectele OST care îmbină tradiția și atenția pentru turismul romanesc, iar participanții vor avea ocazia de a fi recrutați în organizație la standul special amenajat.
Cărei nevoi a comunității clujene sau nevoi specifice tinerilor credeți că răspunde inițiativa voastră?
Considerăm că principalele nevoi care vor fi atinse prin implementarea proiectului nostru sunt cele de socializare și reintegrare a tinerilor în societatea clujeană, după o perioadă în care distanțarea socială a limitat interacțiunea umană. Am identificat și nevoia de voluntariat, care se regăsește în mod particular în stimularea tinerilor de a ieși din zona lor de confort și de a se implica într-un mod pro-activ la dezvoltarea comunității clujene. De asemenea, credem că prin inițiativa propusă vom încuraja participanții la provocări noi cu ajutorul cărora aceștia vor dobândi experiențe și cunoștințe inedite.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
Grupul țintă vizat pentru acest festival va fi constituit de tineri, în special studenți, dornici de a intra în lumea voluntariatului, de a socializa cu alți tineri care au pasiuni comune, de a se recrea alături de prieteni și colegi și de a afla mai multe despre tradițiile si turismul românesc.
Cum doriți să promovați această inițiativă?
Inițiativa va fi promovată, atât online pe canalele organizației - Facebook, Instagram, Youtube; cât și offline prin distribuirea de materiale publicitare (flyere, stickere, afișe), prin transmiterea informației în rândul federațiilor și organizațiilor partenere și prin spoturi publicitare de tipul anunțului radio.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Inițiativa noastră se adresează tuturor tinerilor indiferent de rasa/etnie, sex, religie, orientare creând un spatiu sigur și promovând astfel egalitatea de șanse. Efectele derulării inițiativei noastre pot fi clasificate astfel încât putem obține rezultate atât pe termen scurt, prin recreere și divertisment, cât și pe termen lung, participanții având posibilitatea implicării în comunitate în viitoarele proiecte OST.
Înapoi la inițiative
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Banca Comercială Română
  • Cluj for European Year of Youth 2022
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj
  • Centrul de Resurse Citizen Y
  • Consiliul Județean al Elevilor Cluj
  • Uniunea Liceenilor Maghiari din județul Cluj
  • ClujHub
  • Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca
Ediții anterioare
Scrie-ne pe Messenger