Inițiative
număr voturi
35
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Green creatures
CASUTA CU PACE / PEACE HOUSE
Locul derulării inițiativei
PARCUL CENTRAL CLUJ-NAPOCA
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Initiativa noastra "Casuta cu pace" va fi la propriu o casuta de lemn amplasata in Parcul Central Cluj-Napoca (amplasare provizorie) unde timp de o luna vom desfasura activitati de relaxare si eliminare a stresului din viata cetatenilor. Scopul initiativei este de a ridica gradul de bunastare al cetatenilor. Prioritatile atinse de aceasta initiativa sunt: meet-up, bring-up si green-up. Obiectivele constau in: - realizarea si decorarea casutei de lemn de aprox 4x4m pentru desfasurarea activitatilor - desfasurarea a patru saptamani de ateliere tematice: relaxare si meditatie (saptamana 1) mindfulness (saptamana 2) comunicare non-violenta (saptamana 3) conectare cu natura (saptamana 4) - implementarea zilnica a 3 ore/zi de activitati timp de o luna - implicarea activa in activitati a minim 200 de cetateni clujeni - organizarea unei cautari de comori in jurul casutei. Resursele umane sunt cei 3 membrii ai echipei. Presedintele echipei este lucrator de tineret cu experienta de 7 ani in educatie nonformala, Peace Agent in cadrul organizatiei internationale Peace Revolution, coordonator/manager de proiecte fonduri europene (4 ani). Ceilalti doi membrii ai echipei detin cunostinte in domeniul constructiilor, vanzarilor, fotografiei, muzicii si proiectelor. De asemenea, doi dintre membrii echipei au fost implicati in actiuni de voluntariat. Astfel, vom avea: - presedintele responsabil facilitare ateliere - toti membrii strangere de fonduri - cei doi membrii realizare achizitii si casuta de lemn - membru 1 fotograf, videograf si muzica - membru 2 responsabil pagina facebook. Resursele materiale vor fi asigurate din fondurile proiectului (4500 lei) si din strangerea de fonduri pentru diferenta maxima admisa (inca 4500 lei). Conform bugetului proiectului am realizat detalierea costurilor in baza ofertei reale a pietei. Am inclus elementele necesare realizarii locului de desfasurare al activitatilor (casuta de lemn, decorarea acesteia, materiale didactice si consumabile). Impactul initiativei noastre va conduce la opinii diferite cu privire la relatia om-natura, relatia interpersonala si intrapersonala a cetatenilor. De asemenea, spiritul civic va creste. Initiativa noastra a pornit din pasiune pentru a ajuta si contribui la schimbare. Ne dorim sa ii molipsim si pe ceilalti cu acestea. Riscuri: pentru securitatea casutei vom achiziona o camera de supraveghere si daca este nevoie ne asumam sa o supraveghem timp de o luna si pe timpul noptii. Vom face sa fie casa noastra adevarata.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Calendarul activitatilor necesare a fi realizate in implementarea proiectului "Casuta cu pace" este sistematizat cronologic dupa cum urmeaza: 1. Intalnirea echipei si stabilirea strategiei de lucru (responsabilitati, incadrare in timp, resurse financiare, achizitii, desfasurarea atelierelor) 2. Realizarea unei pagini de facebook a proiectului 3. Solicitarea aprobarii pentru amplasarea provizorie a unei casutei din lemn de aprox 4x4m in Parcul Central din Cluj-Napoca, timp de o luna. Mentionam ca vom tine cont de zona amplasarii aceasteia pentru a nu incurca traficul pietonal, cat si sesiunile foto de nunti din aceasta zona. De asemenea, sustinerea casutei va fi din butuci de lemn (nu va necesita fundatie de beton/sustinere cimentata). Au mai existat casute de acest gen in aceasta zona, ceea ce face ca riscul sa fie minim in aprobarea amplasarii. Vom asigura conditiile de siguranta necesare. 4. Realizare campanie de strangere fonduri pentru cei 4500 lei. Vom realiza un rezumat al initiativei si vom elabora o lista cu potentiale firme donatoare. Vom incepe cu societatile unde avem locul de munca in prezent, mai apoi largind aria si catre alte intreprinderi. Deoarece avem experienta de voluntariat si cunostinte din sectorul activitatii ong-urilor, cat si tangente partiale cu acest tip de activitate, preconizam bifarea cu succes a acestei sarcini. 5. Realizarea propriu-zisa a achizitiilor conform bugetului proiectului. Vom prospecta piata si vom alege produsele cele mai corespunzatoare in baza principiului calitate/pret, tinand cont si de E-ul economicitate. 6. Realizarea casutei de lemn si decorarea acesteia. Dorim sa oferim un cadru propice relaxant, care sa ofere cetatenilor o oaza de deconectare de la agitatia orasului si pasirea intr-un spatiu magic precum in desenele Hensel si Gretel. O casuta in care grijile si stresul cetatenilor sa se evapore, iar ei sa se poata apropia mai mult de o liniste interioara. Vom decora casuta cu un aer prietenos, colorat, aproape de natura (cu plante, tablouri cu reprezentatii ale padurilor, campiilor, florilor), felinare cu lumina calda, pernute in culorile curcubeului, carti despre natura, relaxare si comunicare non-violenta. In fata casei oamenii vor putea sta la masa si bea un ceai. Sectorul amplasarii casutei vom propune a fi zona cu hamace, dar vom tine cont de sugestiile Primariei pentru a primi aprobare. 7. Desfasurarea activitatile ce vor fi realizate in casuta: ateliere de relaxare si meditatie (saptamana 1) mindfulness (saptamana 2) comunicare non-violenta (saptamana 3) conectare cu natura (saptamana 4). Detaliem structura estimativa a atelierelor, astfel: RELAXARE&MEDITATIE: Structura va fi bazata pe muzica de relaxare (unul dintre membrii echipei va canta si la chitara), detensionarea corpului si tehnici de respiratie. MINDFULNESS: Auto-observarea celor 5 simturi ale omului. COMUNICARE NON-VIOLENTA: Prezentarea structurii in comunicarea bazata pe conectare, si nu pe conflict. CONECTARE CU NATURA: Ascultarea sunetelor de apa, padure, pasari si exercitii de creativitate. In fiecare zi timp de o luna ne vom aloca 3 ore/zi pentru a facilita aceste ateliere pentru cetateni de toate varstele a orasului Cluj-Napoca. Fiecare sesiune va dura o ora si va fi formata dintr-o grupa de maxim 7 persoane. Datorita paginii de facebook vom realiza evenimente pentru promovare si formulare de inscriere la activitati. Pentru cuantificarea initiativei vom avea liste de prezente, formulare de feedback, cat si de evaluare impact. Vom verifica statusul emotiilor la inceputul activitatii si la finalul acesteia. 8. Realizarea unei cautari de comori in jurul casutei. Castigatorii vor fi premiati cu un masaj de relaxare. Perioada de implementare posibila conform ghidului acestei finantari este in intervalul mai-noiembrie 2019. Activitatile de mai sus se vor incadra in acesta perioada.
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
In perspectiva noastra, comunitatea clujeana are nevoie de sprijinirea bunastarii cetatenilor. Societatea actuala este bazata pe o fuga continuua si agitatie care se simte din ce in ce mai des in viata oamenilor. Multe diagnosticuri ale medicilor pentru pacientii lor au la baza stresul. Noi ne dorim sa aducem un plus valoare in viata oamenilor si sa le prezentam instrumente practice pentru eliberarea de stres. Consideram ca pe langa interesul asupra lumii exterioare, trebuie sa avem in vedere si echilibrul lumii interioare. Deoarece gandurile, emotiile ne influenteaza in mod direct actiunile si stilul de viata, este important sa acordam atentie si in educarea indivizilor inspre linistea interioara si viata traita fara stres.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Grupurile tinta ale initiativei noastre vizeaza in spectru larg toti cetatenii care traiesc in Cluj-Napoca. Pentru a restrange la beneficiarii directi ai initiativei vom viza tinerii, studentii si adultii. Estimam un minim de 200 participanti in cadrul activitatilor noastre. Promovarea initiativei va avea focus in mediul online. Prin pagina de facebook si evenimentele care se vor crea, dorim sa aducem informatia la cat mai multi oameni. Metoda "world of mouth" reprezinta oameni care dau mai departe vorba, adica spun despre evenimentul nostru. Vom incepe cu raspandirea vestii printre prieteni, colegi de serviciu, familie, ong-uri, grupuri de evenimente in Cluj, grupuri de studenti, site-uri de promovare evenimente in Cluj. In partea de promovare offline vom imparti minim 100 de flyere cu detalierea activitatile din casuta.in zonele centrale ale Clujului si in aria facultatilor.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Efectul derularii initiativei noastre credem ca va fi unul de aducere a optimismului in vietile cetatenilor. Vor deveni oameni mai relaxati, mai putin stresati si mai constienti de importanta starii de calm si pace. Mai consideram ca vor fi motivati sa se implice in comunitate, vor fi impresionati de actiunea noastra si dedicarea noastra. Vor dori sa contribuie si ei la schimbarea din societatea si vor simti ca se formeaza o comunitate bazata pe intelegere si impartasirea cunostintelor in folosul tuturor.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj