MENTAIDxCluj
Prin ochii ei
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
Suntem o echipă de tineri psihologi și cercetători al căror interes comun este de a promova sănătatea mintală în comunitatea clujeană.
Online, pe platforma https://mentaid.ro/ și pe rețelele de socializare (FB, Instagram, Youtube).
Dați-ne o scurtă descriere a ideii în limba română.
O serie de scurtmetraje create pentru a ilustra o zi din viața unei persoane care se confruntă cu o tulburare mintală. Scopul este de a înțelege mai bine suferința asociată problemelor mintale. Ce simte? Ce gândește? Cum se comportă? Prin aceste scurtmetraje vom privi viața prin ochii unei persoane care trece prin dificultăți emoționale. Astfel, creștem empatia și reducem stigmatizarea. Împreună cu studenți de la actorie vom da viață unor scenarii din viața celor care simt depresie, anxietate.
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul ideii?
(1) crearea de conținut video: scurtmetraje cu studenți de la actorie care ilustrează suferința unei persoane care se confruntă cu dificultăți emoționale (ex. depresie, anxietate, burnout, stres cronic).
(2) crearea de quiz-uri pe baza scurtmetrajelor ca follow-up la conținutul livrat.
(3) crearea de materiale informative și de promovare.
Cărei nevoi a comunității clujene sau nevoi specifice tinerilor credeți că răspunde ideea voastră?
Prin promovarea sănătății mintale răspundem:
- nevoii de acceptare și incluziune în comunitate,
- nevoii de conștientizare a importanței sănătății mintale,
- nevoii de a reduce stigmatizarea celor care suferă de o tulburare mintală,
- nevoii de a încuraja comunitatea să ofere sprijin celor care trec printr-o dificultate emoțională.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani), Adulți (35-59 de ani)
, Persoane în vârstă (peste 60 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
-
Cum doriți să promovați această idee?
(1) pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram, Youtube), prin realizarea unor teasere și postere de promovare.
(2) campanii online pe rețelele de socializare.
(3) reclame în autobuzele CTP Cluj-Napoca.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
În urma inițiativei noastre, ne așteptăm ca membrii comunității clujene să înțeleagă mai bine suferința unei persoane care trece printr-o dificultate emoțională, să empatizeze cu aceasta și să arate disponibilitate în a oferi sprijin la nevoie. Ne așteptăm să scadă nivelul stigmatizării față de cei care au o tulburare mintală, să crească acceptarea și incluziunea lor în societate. Ne așteptăm ca membrii comunității care trec printr-o dificultate emoțională să se simtă mai bine înțeleși și încurajați în a căuta sprijin din partea comunității și a specialiștilor în sănătate mintală.
Înapoi la idei