Inițiative
număr voturi
0
Sesiunea de vot s-a încheiat.
ASUAD
Orientation Week
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
ASUAD este Asociația Studenților Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca. Aceasta s-a format în 2010 la inițiativa unui grup de studenți. De atunci și până acum scopul organizației este reprezentarea studențească construită pe principii solide în acord cu interesele studenții Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca în forurile decizionale ale universității; realizarea de evenimente relevante pentru nevoile studenților pe care îi reprezintă.

Locul derulării 

Cluj-Napoca, în incinta Universității de Artă și Design, dar și în spațiile culturale din oraș.

Dați-ne o scurtă descriere a ideii în limba română.

Orientation Week s-a născut din dorința de a ajuta noii studenți ai Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca să se integreze mai repede în mediul universitar. Acest proiect se află la a doua ediție, prima având loc în 2022. Proiectul însumează evenimente de tip bibliotecă vie, tururi ghidate atât în spațiile universității cât și de tip istoric în orașul Cluj-Napoca, vizite la Muzeul de Artă și sesiuni de socializare.

Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul ideii?

Activitatea 1 – realizarea imagini proiectului, promovarea proiectului pe rețelele de socializare ale asociației Activitatea 2 - realizarea și publicarea unui formular de înscrieri pentru voluntari pentru implementarea proiectului Activitatea 3 – participarea la deschiderea universitară și preluarea participanților pentru deplasarea la sesiunea plenară a cadrelor didactice de la catedra de teorie Activitatea 4 - prezentarea ASUAD în două sesiuni: una pentru Facultatea de Arte Plastice și una pentru Facultatea de Arte Decorative și Design Activitatea 5 - realizarea unei sesiuni de informare și explicare a drepturilor și obligațiilor studenților Activitatea 6 - realizarea tururilor ghidate în spațiile Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca Activitatea 7 - realizarea unei seri sociale la un local din oraș (ex.: L`Autre, Atelier) Activitatea 8 - realizarea bibliotecii vii cu minim 3 invitați din domeniul industriei creative

Cărei nevoi a comunității clujene sau nevoi specifice tinerilor credeți că răspunde ideea voastră?

Nevoia identificată de noi este lipsa familiarizării noilor studenți ai Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, atât cu mediul universitar clujean, cât și cu municipiul Cluj-Napoca. Aceștia nu cunosc spațiile universității, drepturile și obligațiile pe care le au în calitate de studenți, oportunitățile programului Erasmus+, oportunitățile de carieră specifice specializării lor, Asociația Studenților Universității de Artă și Design și cu ce anume se ocupă aceasta, și nu în ultimul rând spațiile culturale din Cluj-Napoca.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
Grupul țintă al proiectului sunt studenții Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca din anul I licență și master.

Cum doriți să promovați această idee?

Proiectul va fi promovat atât prin canalele de comunicare online ale Asociației Studenților Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, precum instagram: asuad_cn; facebook: ASUAD; TikTok: ASUAD; cât și prin canalele de comunicare interne precum grupurile de Facebook, grupurile de mail instituționale și chat-urile de mail.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Prin finalizarea proiectului ne așteptăm la mai multe rezultate, precum: familiarizarea cu toate spațiile Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca a minimum zece studenți de la nivel licență, din fiecare secție a universității, după participarea la proiect pe întreaga durată a acestuia; oferirea oportunității studentului participant de a intra în contact cu persoane active în domeniul industriilor creative; dar și crearea de relații între studenții participanți de la cele unsprezece secții ale universității pe parcursul celor paisprezece zile de proiect. Din rezultatul întâi preconizăm că impactul asupra grupului țintă va fi educarea studenților din anul I licență și master în domeniile artistice și creșterea interesului acestora față de restul specializărilor din cadrul UAD. Din al doilea rezultat anticipăm crearea de relații interumane, care pot facilita realizarea unor posibile proiecte pe viitor. Din rezultatul trei prevedem un schimb de informații între studenți.

Înapoi la idei

Scrie-ne pe Messenger