Clujul Altfel
Povesti, Valuri si Marketing
Cine sunteți voi, cum v-ați format?
Clujul Atlfel este un grup informal de initiativa format în 2016 de catre George Olteanu si Alexandru Bogdan, continuat în 2019 de catre Eduard
Neacsu si Catalin Iurcut cu scopul de a organiza proiecte de tip outside the box. In cadrul grupului informal de initiativa Clujul Altfel s-a pus
mereu accentul pe partea de comunitate si industrii creative. Biz-Art a reprezentat un apel de proiecte artistice în urma caruia 3 tineri aspiranti
siau organizat propria expozitia la Cinema Dacia, evoluând de la prima editie din 2016 când a fost doar un trainning antreprenorial pentru artisti.
“ Si Clujenii Viseaza Câteodata “ a fost o seara de educatie nonformala pentru copii în care am citit povesti si am încercat sa le corelam sensul cu
realitatea actuala gasind solutii la probleme recurente ca discriminarea, bullyingul sau comunicarea cu parintii. Pe partea distractiva s-a
organizat în cadrul aceluiasi proiect si proiectie de filmulete si sesiuni de cântece si improvizatie la chitara. “ Povesti,valuri si Marketing “ a
reprezinta punctul de plecare pentru proiectul de comunitate online locala. Pentru prima editie format a fost divizat în 3 sectiuni, una de povesti
inspirationale, a 2-a de dezbatere de tip Karl Popper si ultima de tehnicalitati de tip marketing sub forma legaturii industriei auto cu Spotify.
Finalul a fost condimentat cu trecere în revista a articolelor din blogosfera locala.
2022 va reprezenta un punct de referință în materie de realizări civice pentru acesta grup informal, mai ales că se va reveni în formula de evenimente offline.
Locul derulării inițiativei (locul fizic sau mențiunea „online”, eventual detalierea platformei/soluției online)
Bastion Croitorilor/Cinema Dacia/Casino
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
“Povesti, Valuri si Marketing” reprezinta o întâlnire a creatorilor de continut, aflata la a 2-a editie, dupa cea de la Cinema Marasti din 2019, ce se
desfasoara sub umbrela a trei mari formate: povesti inspirationale din lumea online-ului, activari pentru participanti ce reprezinta valurile si
panel-uri de dezbatere privind actualitatiile din domeniu. Anul trecut am avut 3 sesiuni inspirationale despre povestile de viata ale creatorilor de
continut, cu durata de 10 minute, sustinute de Adelina Ababei - fondator Dar Media, Cristina Loghin - ex Reporter la Tonik Show-Look Tv si
Cristian Boldor - Copywriter la Worwag Pharma Romania. La nivel de valuri, am avut o dezbatere de tip Karl Popper, cu o echipa pro si una
contra, compusa din câte 3 persoane. Topicul a fost " Este sexualitatea justificabila în actiunile de promovare realizate de catre influenceri ?". Au
fost 5 runde a câte 10 minute, prima runda si a 2-a cu argumentele fiecarei echipe, a 3-a de demontare si a 4-a de raspuns. A 5-a runda va fi de
întrebari din partea publicului. Echipa Pro a fost formata din Bogdan Obuf (Blogu' lui Bogdan), Sabin Danita- Producator Executiv EBS Radio si
Vasile Manu- eClujeanul. Echipa Contra a fost compusa din Loredana Gita- Sedusa cu Pluta, Radu Deac- Mistah White si Anca Şerban Zona de
marketing a fost reprezentata de o prezentare tehnica de 15 minute despre noutatile dintr-o retea sociala, alaturi de o revista a presei din
postarile online, facilitate de Lucian Costea - Digital Marketing Specialist @ Compexit ŠKODA si Cristian Berbece- Blogger şi Specialist Marketing
Hanna Instruments- Online Review. Anul trecut am avut invitați sciitori ca Leila Sandra, Andra Stoian și Cristian Cluc dar și din televiziune, mai precis Geanina Iacob. Valurile-Dezbaterea a avut tema Facebook ads vs Google Ads, unde s-au confruntat bloggeri ca și Emil Călinescu sau Raluca Filimon alături de specialiști social media ca și Larisa Muresan sau Florina Cusmir. Cireașa de pe tort a fost antreprenoarea Luminita Vlaicu. La nivel tehnic, pe partea de marketing, a fost dezvăluit un Top Netflix underrated productions. Anul acesta partea de Povești va fi gândită ca și un concurs de oratorie, cu premii pentru cel mai votat discurs, tema din cadrul dezbaterii va fi una deliciosă " Mâncare cu sau fără filtre?". La nivel de marketing vom avea un 2 topuri, unul al mâncărurilor ce arată mult mai mult frumos pe internet și altul al celor ce arată mult mai bine în realitate.
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul inițiativei?
In faza 0 vom realiza un studiu de piata pre-eveniment, post-eveniment si în timpul evenimentului despre "Cât de mult ne influetează marketingul în procesul de gătit și hrănire", esantionul vizat fiind de 100 de persoane, studiul va fi realizat atât online, cât si offline. Acest sondaj de opinie ne va ajuta în acelasi timp pentru a adapta proiectul la nevoile beneficiarilor. In principal va fi o utilizata o platforma online pentru competare, iar promovarea
acestuia va fi realizata printr-o postare sponsorizata pe Facebook, ce va avea si un premiu de tip vocuher care sa motiveze cât mai multe
persoane sa raspunda la întrebari. La nivel strict de eveniment, acesta va fi împartit în sectiunile povesti, valuri si marketing. La nivel de povesti
vorbim despre istorisiri inspirationale din lumea online-ului de tip concurs , pe partea de valuri vorbim despre dezbaterea culinară, degustari pentru cei 30 de participanti iar partea de
marketing este elementul educational, cel în care se dezbat subiecte de interes din domeniu, cum este cel de anul acest, mâncarea în imagini. Campania #carausuldecarti a mers foarte bine în prima editie, asa că ne gândit să o reactivăm în acest an. Practic daruim carti si incurajam participantii sa dea mai departe cartile folosind hastagul
#carausuldecarti, promovând artiști de nișă sau la început de drum. Este o idee de promovare a cititului, inspirata dupa cartea "Fata care citea în metrou " de Christine Feret-Fleury.
Vom avea și o festivitate de premiere pentru cei 9 câștigători din secțiune de Povești 3 și cele 2 echipe dezbatere. Premiile vor fi de naturală cuturală, constând în cărți de actualitate și jocuri de societate.
Cărei nevoi a comunității clujene sau nevoi specifice tinerilor credeți că răspunde inițiativa voastră?
Acest proiect atinge nevoia de infomare si educare a cititorului, vorbind despre descoperire noilor tehnici de marketing, a surselor moderne de promovare a informatiei, fiind bine stiut faptul ca odata ce un microinflucener sau chiar un influencer îsi pune stampila pe un anumit produs, succesul la nivel de vizibilitate si vânzari este aproape garantat.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani), Adulți (35-59 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
30 Tineri 18-35 ani, creatori de conținut sau abonați ai creatorilor de conținut.
Cum doriți să promovați această inițiativă?
Facebook- promovare sponsorizată, postări pe pagina Clujul Alfel, concursuri, postări pe grupuri de dedicate
Presă- articole de presă și concurs pentru bloguri
Studiul de piață- va ajuta și el la promovare mai ales că are un premiu și la sfârșit are formularul de înscriere la eveniment
Other social media- video pe tik-tok
Follow-up- baze de date din anii trecuti
Offline-o distribuție eficientă pentru a evita risipa de hârtie
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Cel putin 30 de participanti la evenimente Reach în online de cel putin 10 000 de persoane Cel putin 5 apartii în presa.
Înapoi la inițiative