Inițiative
număr voturi
193
Sesiunea de vot s-a încheiat.
Apartenența
Cu Super Traistă la Super Market
Locul derulării inițiativei
Cartierele Mărăști, Mănăștur, Grigorescu, Centru, Cluj-Napoca
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
”Aveți nevoie de o pungă?” – cât de des auzi această întrebare în supermarket? Când a fost ultima dată când ai răspuns negativ acestei propuneri? Zilnic, în supermarket-uri le sunt oferite cumpărătorilor sute și mii de pungi de plastic. Pungi care, foarte rar, mai sunt reutilizate, iar la următoarea vizită în magazin, sunt cumpărate altele. Așadar, ce zici de o pungă eco, reutilizabilă, pe care o iei cu drag, cu tine la cumpărături? Ai și tu nevoie de o Super Traistă la Super Market? În cadrul acestei campanii, vom mobiliza comunitatea clujeană și vom încuraja renunțarea la pungile de plastic, în favoarea pungilor de pânză/bumbac. Vom avea activități de activare și de împărțire, în mod gratuit, a traistelor personalizate, cu mesaje datorită cărora nu o vei mai uita acasă data viitoare. Așadar, o Super Traistă la Super Market, va fi nu doar punga ta personală pentru cumpărături, ci va reprezenta și atitudinea pe care o ai în raport cu mediul înconjurător.
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
Vom desfășura acest proiect sub forma unei campanii cu titlul ”Cu Super Traistă la Super Market”. Campania noastră are două componente: offline și online. I. În primul rând, ideea proiectului este să distribuim gratuit, în comunitate, aprox. 600 sute de pungi din pânză/bumbac, personalizate cu mesaje. Campania va avea loc în mediul offline, în trei supermarket-uri, din cele trei cartiere, vom organiza activități de informare și de activare, prin care vom distribui în mod gratuit, 400 de pungi cumpărătorilor, cu materiale informative despre program. Un alt eveniment de activare va avea loc în centrul orașului, unde vom organiza un flashmob. Ne propunem asocierea cu două evenimente din Cluj, cu un număr total de beneficiari de 100-150 de persoane, pentru a oferi traiste personalizate participanților. Printre mesajele care se vor regăsi pe traistele de pânză/bumbac, se numără: ”Cu Super Traista, la Super Market”; ”Îmbrățișez cumpărăturile tale”; ”Sunt luată la shopping de un super erou” etc. II. Simultan, vom desfășura proiectul și în mediul online. Pentru a ne asigura că are impact campania ”Cu Super Traista la Super Market”, vom crea o pagină pe rețelele de socializare, vom iniția colaborări cu bloggeri și influenceri pentru a genera interacțiuni cu publicul. Vom promova un #hashtag specific campaniei și vom oferi, prin concurs, 50 de traiste în mediul online. Ne propunem prin componenta online, să încurajăm cât mai multe persoane să susțină inițiativa, să renunțe la pungile de plastic și să își manifeste atitudinea, inclusiv, prin promovarea campaniei pe propriile pagini și conturi pe rețelele de socializare.
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
Această inițiativă vine ca răspuns la problema reciclării, reutilizării și protecției mediului, pe care o avem în comunitatea clujeană. Problema pungilor de plastic este una actuală și este una a cărei rezolvare nu mai poate fi amânată. Desigur, subiectul trebuie abordat pe mai multe niveluri, de la informare, conștientizare până la modificarea comportamentului. Considerăm că problema mediului și a sustenabilității este o prioritate pentru creșterea calității vieții în comunitatea noastră.
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Proiectul nostru se adresează tuturor persoanelor care atunci când își fac cumpărăturile, nu au vreo ezitare în a cumpăra o pungă din plastic. De asemenea, se adresează și persoanelor care își doresc să facă primul pas spre renunțarea la pungile de plastic. Grupul nostru țintă este unul divers, iar beneficiarii activităților vor fi aleși aleatoriu, în funcție de locația și timpul desfășurării campaniei în offline. În mediul online, ne vom adresa, în special, tinerilor, prin articole, colaborări cu bloggeri și influenceri. Ne-am setat două categorii de grupuri țintă: I. Prima categorie de public este reprezentată de persoanele cu vârsta între 14-60 de ani, care își fac cumpărăturile ordinare (zilnice/săptămânale/lunare) la supermarket-urile din cartierele Mănăștur, Mărăști, Grigorescu. Ne este mai greu să segmentăm acest grup, deoarece proiectul se adresează tuturor clujenilor interesați de reciclare și protecția mediului. II. A doua categorie de public o regăsim în mediul online, sunt persoanele cu vârsta între 14-45 de ani, care accesează cel mai des rețelele de socializare.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Această ediție a proiectului este una pilot, prin care dorim să vedem cum va reacționa comunitatea clujeană la ideea de a renunța la pungile de plastic. Ne propunem ca alternativa pe care o oferim, și anume Super Traista, să înlocuiască pungile de plastic și să contribuie la consolidarea unui comportament responsabil, pe termen lung. Considerăm că oferirea traistelor în mod gratuit va fi un gest primit cu căldură și entuziasm din partea publicului. De asemenea, mizăm mult pe mediul online, pe promovarea campaniei de către beneficiari și susținători, astfel încât ideea să ajungă la cât mai multe persoane. Cu siguranță, bugetul influențează numărul de pungi pe care îl putem oferi gratuit, iar modificarea comportamentului unei persoane este una dintre cele mai dificile sarcini. Tocmai de aceea noi vom pune un accent special pe conștientizarea problemei reciclării, reutilizării și protecției mediului, prin materialele informative printate, prin conținutul online și prin activitățile outdoor.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Nu
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj