Inițiative
număr voturi
23
Pentru a evita eventualele neplăceri la finalul sesiunii de votare, vă rugăm sa vă logați cu BP (Bugetare Participativă, ca să vă putem identifica) înainte de a vota.
Login
Viziunea
FUC - Festivalul Universităților Clujene
Locul derulării inițiativei
În întreg orașul Cluj-Napoca, pe străzi, în parcuri și în alte locuri publice în aer liber, acolo unde hotărăște fiecare facultate pentru dânsa
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
An de an se întâmplă atât de multe lucruri interesante în granduasele clădiri universitare din tot orașul! Totuși... prea puțini dintre noi cunosc cu adevărat ce fac tinerii studenți în spatele zidurilor acestor clădiri... Cum ar fi dacă, într-o anume săptămână din an, fiecare facultate și-ar construi un spațiu al ei, în aer liber, unde orice doritor ar putea afla mai multe despre ce învață studenții ei acolo, ce activități extrașcolare au aceștia, ce-i preocupă pe cei din mediul academic cu pricina și mai ales, cum se pot implica toți ceilalți cetățeni și actori economici ai orașului pentru a-i susține pe tinerii aflați la început de drum, în funcție de domeniu și de cazuri specifice? Este recunoscută calitatea de „Oraș Universitar” a Clujului, și de asemenea renumele pe care-l au univeritățile de aici în întreaga țară și în lume, dar toate aceste spirite tinere care populează orașul zi de zi sunt necunoscute pentru persoanele din afara facultăților, care-i privesc pe aceștia ca pe niște simpli trecători. Totuși, numeroase tehnici deprinse în facultate, informații noi și relevante, idei fantastice și practici exemplare ar merita puse în fața turiștilor și locuitorilor orașului măcar pentru o săptămână, în care bariera dintre mediul academic și cel stradal s-ar diminua, dând șansa tuturor să-și lărgească orizonturile și să schimbe informații prețioase. Inițiativa noastră are la bază tocmai ideea de a crea un festival al universităților clujene, în cadrul căruia fiecare facultate să-și traduca specializarea într-o activitate non-formală specifică, pe care să o prezinte orașului prin studenții ei implicați. Astfel, fiecare facultate va acea o zonă din oraș pe care o va îngriji timp de o săptămână și în care își va desfășura „orele de practică” în aer liber, dând șansa trecătorilor sau celor interesați să participe fie la niște scurte cursuri, fie la dezbateri, workshopuri sau discuții informale pe diverse subiecte, fie să privească demonstrații de măiestrie în realizarea unor taskuri specifice ( ale unor profesori și studenți de la respectiva facultate).
Ce activități vor fi realizate în cadrul inițiativei?
-Contactarea tuturor universităților și a fiecărei facultăți a acesteia pentru informarea cu privire la proiect. -Desemnarea în cadrul fiecărei facultăți a 2 reprezentanți studenți și a unui reprezentant profesor, care să se ocupe de comunicarea rapidă și eficientă cu studenții și profesorii respectivei facultăți -Realizarea unui grup de facebook cu toți reprezentanții facultăților -Realizarea unui grup de lucru în cadrul fiecărei facultăți (coordonat de reprezentanți), activități de team-bulding pentru fiecare - realizarea de către fiecare grup de lucru a programului (orientativ) de reprezentare a facultății în cadrul FUC (Festivalului Universităților Clujene), hotărând locul și activitățile pe care le vor desfășura studenții implicați -realizarea hărții evenimentului(cu locurile alocate fiecărei facultăți) și a design-ului și conținutului materialelor de promovare - montarea în Piața Unirii a 25 de aviziere (cu 2 luni înainte de petrecerea evenimentului). Fiecare facultate va avea la dispoziție jumătate de avizier pe care va putea să-l folosească pentru a informa trecătorii privind activitatea ce urmează să o desfășoare în cadrul FUC (Festivalului Universităților Clujene) sau orice alt ceva ce consideră relevant de transmis orășenilor. -realizarea video-ului de promovare a proiectului -campania de promovare a evenimentului (în mediul on-line,facebook; distribuirea programului prin oraș, popularizarea conceptului prin universități și încurajearea studenților să se implice în amenajarea spațiului, prin prezență și prin promovarea facultății lor etc.) -desfășurarea evenimentului (care poate începe chiar cu o paradă a universităților, urmată de pornirea fiecărei echipe către locul ales și de desfășurarea activităților specifice) -desfășurarea campaniei de vot on-line privind cea mai bine pregătită facultate -gala de închidere a evenimentului (desfășurată la Casa de cultură a Studenților), în cadrul căreia va fi dezvăluit clasamentul în urma votului comunitar, vor vorbi decanii și reprezentanții de facultăți, va avea loc un moment artistic live
Cărei nevoi a comunității clujene credeți că răspunde proiectul vostru?
Nevoii de interconectare a oamenilor din domenii diferite Nevoii de informare privind activitățile desfășurate în propriul oraș Nevoii de socializare între indivizi cu interese comune Nevoii de afirmare socială a studenților, profesorilor și instituțiilor Nevoii de desfășurare a unor activități non-formale cu scopul redescoperirii pasiunii pentru acel domeniu sau aprofundării unor cunoștințe deja deprinse Nevoii de comunitate în cadrul căreia spațiul public (stradal) reprezintă liantul între cetățeni și motivul suficient de întemeiat pentru ca aceștia să se cunoască și să-și dorească să se dezvolte împreună
Unde, către ce grupuri țintă și cum doriți să promovați această inițiativă?
Unde: În cadrul Univestităților, în Piața Unirii, În autobuze, În mediul on-line Grupul țintă: Studenți; elevi de clasa a 12-a din întreaga țară(posibili viitori studenți); Locuitorii orașului Cluj care frecventează parcurile mari, centrul orașului sau care sunt dornici de interacțiune; Firme care ar putea să înceapă colaborări cu diverse facultăți sau care ar putea să recruteze angajați din rândul tinerilor studenți Promovare: Dorim să promovăm această inițiativă ca o oportunitate prin care distanța dintre mediul academic-univesitar și cel comunitar(al oamenilor simpli, cetățeni permanenți) se diminuează, lansând astfel un dialog între specialiști și curioși, privind situația noastră națională în diverse domenii, anumite probeleme și soluții de interes general sau chiar demonstrații ori împărtășiri ale unor exemple de bune practici, ce-i pot ajuta pe cetățeni să-și îmbunătățească viețile ori să se hotărască asupra unor fapte. De asemenea, dorim să o promovăm și ca pe o oportunitate pentru studenții și profesorii eminenți de a se remarca și în afara mediului universitar, împărtășind din cunoștințele și metodele lor și altor indivizi care nu au neapărat legătură directă cu domeniul lor. În fine, proiectul reprezintă și o modalitate de promovare a ofertelor educaționale oferite de facultăți pentru viitorii studenți.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Dorim ca prin inițiativa noastră să încurajăm fiecare facultate să-și promoveze studenții,profesorii și metodele și în afara mediului universitar, și prin metode non-formale. Credem că o astfel de practică ar oferi posibilitatea companiilor, altor instituții și firemlor să intre în contact (mult mai simplu) atât cu reprezentanții facultății, cât și cu studenții, în vederea recrutării/pregătirii tinerilor pentru piața muncii. Totodată, dorim ca prin „scoaterea în stradă” a facultăților să-i determinăm pe cetățenii din oraș să intre în contact cu studenții, să-i încurajeze și să afle de la aceștia noutăți privind anumite curiozități pe care le au despre diverse domenii. Astfel, comunitatea clujeană ar deveni mult mai coagulată, dialogul social mult mai puternic, iar răspândirea unor viziuni pertinente și utile pentru dezvoltarea sănătoasă a societății ar fi mult mai la îndemână pentru toatălumea. În zilele noastre presa răstălmăcește adevărul iar majoritatea indivizilor nu știu ce să creadă despre majoritatea subiectelor de interes național sau dezbătute la televizor. Printr-o diminuare a distanței dintre specialiști și oamenii simpli, multe dintre aceste dileme pot fi diminuate. O astfel de inițiativă ar putea determina dezvoltarea ulterioară a unei publicații, a unui post de televiziune, ori a unui ziar axat pe problemele sociale actuale și pe soluții sugerate de cei din mediul academic, pornind de la neînțelegerile (pe care le au cetățenii) descoperite în timpul acestui festival.
Aveți nevoie să lărgiți grupul vostru cu noi membri pentru implementarea inițiativei?
Da
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Cluj-Napoca 100
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj