Care este termenul-limită de propunere a inițiativelor?
Poți propune inițiative până la data de 27 iunie, ora 12:00 (prânz)! Poți consulta calendarul estimativ complet AICI.
Cine poate vota?
Orice persoană care locuiește, lucrează sau studiază în Cluj-Napoca își poate crea un cont pe www.bugetareparticipativa.ro și să voteze cu acesta.
Datele personale ale fiecărui utilizator sunt stocate de Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca.
Cum poți fi ajutat în elaborarea unei inițiative?
Pentru a fi ajutat să conturezi și să înscrii inițiativa grupului tău ai posibilitatea de a apela la unul din facilitatorii care abia așteaptă să-i contactezi și pe care îi găsești AICI.
Cine va decide asupra propunerii tale (și ale celorlalți)?
Oricare persoană care declară că locuiește, studiază sau lucrează în Cluj-Napoca va putea vota inițiativele din cadrul acestui proces participativ. Estimăm derularea procesului de vot public în perioada 4-24 iulie.
Care este bugetul maxim pe care îl poate primi o inițiativă?
Alocarea financiară din partea municipalității pentru o inițiativă va fi de maximum 4.500 de lei. Grupul de inițiativă poate propune o inițiativă cu un buget maxim de 9.000 lei.
ATENȚIE: Dacă inițiativa are un buget mai mare de 4.500 lei, este responsabilitatea grupului de inițiativă să asigure fondurile complementare peste această limită. Cofinanțarea nu este obligatorie pentru propunerea și implementarea inițiativei și participarea în program.
Unde se pot desfășura inițiativele?
Inițiativele trebuie să se desfășoare în municipiul Cluj-Napoca, respectiv în spațiul online - caz în care trebuie să li se adreseze clujenilor.
Când vei putea să implementezi inițiativa ta dacă primește susținere financiară?
Vei putea să implementezi inițiativa ta în perioada 25 iulie – 20 noiembrie. Poți consulta calendarul estimativ complet AICI.
Care inițiative intră în etapa de vot?
Toate inițiativele vor fi fost supuse unei verificări tehnice care țin de caracterul clar și concis al descrierii lor și îndeplinirea unor condiții de bază (pentru condițiile concrete vezi regulamentul). Toate inițiativele care îndeplinesc aceste condiții (prin descrierea inițială sau prin completările primite în procesul de verificare tehnică) trec în etapa de vot public.
Care este perioada de derulare a etapei de vot?
Votul se derulează în perioada 4-24 iulie.
Cum se poate vota?
Votul poate fi exprimat pe pagina web www.comoncluj.ro (accesează secțiunea VOTEZ INIȚIATIVELE) intrând pe descrierea unei inițiative și apăsând butonul VOTEZ. Platforma va evidenția numărul de voturi rămase disponibile și faptul că inițiativa a fost votată deja de utilizator (dacă este cazul).
Fiecare persoană are dreptul la maximum 10 voturi exprimate pentru 10 inițiative în parte. O inițiativă nu poate fi votată de mai multe ori de către aceeași persoană.
Unde se poate urmări numărul de voturi pentru fiecare inițiativă?
Voturile exprimate pot fi vizualizate la descrierea fiecărei inițiative în parte. Lista finală a rezultatelor va fi publicată în cursul zilei de 25 iulie.